There's a boy running down into the lowlands tonight

Denna måndags morgon blev inte riktigt som jag tänkt mig, på gott och ont. Jag gick och väntade på det där samtalet, det samtalet jag så ofta verkar råka ut för. Jag försökte andas och ställa in mig själv. Förbereda, trots att jag vet att man aldrig kan förbereda sig inför det. Men det kom inte. Vad som jag däremot kunde konstatera är att samtalet kanske inte alls kommer, även om allting ändå inte slutade som jag hade hoppats på. Det var liksom antingen eller, men det finns nog inget svart eller vitt. Men det finns alla de där fantastiska färgerna emellan. Så även om jag varken fick det ena eller det andra, så känner jag mig nöjd. För att jag vet att det finns kvar.
Dessutom har jag betat av en del saker på min lista idag, jag kokar vid tanken på att jag ensam ska stå för det mesta och att hjälpen man trodde man gav är borta. Med ett antal människor verkar snällhet endast vara dumhet, jag avskyr mig själv för att jag jämt och ständigt tror på det goda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0