Don't tell me what to do.

Julen. Ja, vad ska man säga? Jollan är 2½ år, hon har upplevt 3 "jular" varav 3 har hon varit sjuk. Precis som vi andra också var på julafton. Annars var det faktiskt himla mysigt. Det var lugnt, ingen stress och barnen var överlyckliga. Förutom lite feber, förkylning och hosta så var faktiskt julen bra. Känns märkligt att det är över bara. Var det inte mer liksom? Gått och stressat för att få ihop alla julklappar och så var det över på en dag. Jaha?
Julafton började ivarjefall med julfrukost hos syster med pappa & Co. Sen spenderades den hemma i lugn och ro med mamma och flickorna! Jultomten var lite läskig tyckte förstås niks, jollan tyckte nog den var helt ok efter en stund. Men nikky tror fortfarande den ska komma och är lite rädd för att gå nära dörren ifall han skulle dyka upp igen :)

Så, nu sitter man på jobb igen. Efter en uttröttande helg bestående av feber. Imorse kände jag mig dåligare än dagen innan och var väldigt svårstartad. Imorgon blir det kvälls-jobb igen och jag ska se om jag kanske hinner en runda på stan innan för att leta efter nyårs kläder. Även om det ska bli trevligt så känner jag mig just nu inte så motiverad. Fick en del dåliga besked innan jul som gnager i mig och jag har svårt att släppa tanken på vad som skulle kunna hända. Jag borde vetat bättre.
Snart nytt år iallafall, om man tänkter tillbaka på det gågna året så är det mycket jag ångrar men samtidigt har jag vuxit som människa. Men inte trodde jag för ett år sen att jag skulle vara här jag är idag. Så annorlunda det var, trots att det inte är så länge sen. Mycket lovade jag mig själv som jag verkligen inte genomfört och jag kan ibland undra för mig själv vad som gick fel. Ett helt år ensam dessutom. Det kunde jag inte tro.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0