So you think you can love me and leave me to die?

Underlig dag idag. Fyra minuter av över sju hade jag nästan haft alla mina gäster nere och käkat frukost på jobb. Sen har det bara varit segt och jag har velat hem, dock kom där en tjusig leverans av totalt 33 tvapparater och det föll ju delvis på min lott att tydligen bära dom runt halva hotellet. Överlycklig blev jag.. verkligen .. Kom hem till fullt hus och två små sjuka barn. Stackarna har feber och en riktigt tråkig hosta. Tur de har sin mormor! Sen bar det av mot ÖoB, där blev jag praktiskt taget rånad av en granförsäljare. Sur var han också, men det blev tillslut en fin liten kungsgran. Hem igen genom bilköer i lilla ystad och slänga i sig lite kaffe innan vi fick vinka av alla våra gäster. Sen blev det pyntningen av julgran, jolls gick det ju ändå hyfsat för. Nikks försökte mest äta på alla dekorationerna i tron att det var choklad i allt. Nu har jag stoppat mina små troll i säng för ca 2 timmar sen och trodde jag skulle somna bums men icke. Får bli att packa in de sista julklapparna eftersom man jobbar in i det sista. Känns underbart att både ha stängningen den 23:e och öppning den 27:e.. ..Kunde varit bättre, men någon måste ju göra det. Snart är det iallafall julafton, blir glad inombords när jag tänker på hur tjejerna kommer att va när den 24e väl kommer. När tomten knackar på dörren och paketer ska öppnas. Jag hoppas så innerligt att de är friska tills dess iallafall <3


En sak som gör mig riktigt ledsen är iallafall att du inte vill komma och hälsa på dina egna små flickor när det är jul. Du är bjuden och välkommen iallafall och jag tycker man kan vara vuxen nog att åtminstone på julafton och för deras skull att bortse från allt annat och bara låta allt va för en stund. Men det är tydligen för svårt att bortse från vilket hemsk och elak människa jag är. Jag har ju aldrig gjort något bra och jag har bara förstört ditt liv. Jag är ju bara problem medan du har allt ordnat nu. Ledsamt att höra när jag gett upp så mycket av mig själv för din skull så många gånger. Men jag antar att det inte är så lätt för dig heller, du är kanske inte van vid att folk sätter sig emot dina åsikter? Du har ju aldrig varit särskilt bra på att handskas med kritik. Saksamma, trött på alla hårda ord som riktas mot mig jämt när jag är den som iallafall alltid stått stabil och verkligen klarat av allt detta, ofta på egen hand. Men jag antar att jag inte är värd de orden, inte i dina ögon eller i många andras. Men jag vet iallafall själv i mitt hjärta och i min själ att jag inte gjort något fel. Jag gör allt för mina flickor, och det är det enda som räknas <3



Kommentarer
Petra

Du har alltid ställt upp o tänkt på alla andra förre dig själv! Din tur att må bra nu! Rå om dig själv o töserna bara! Du e en underbar människa alltid lika snäll =) Du e en sjukt stark människa.. inte många som hade klarat av allt som du gör.. jobbar som ett svin o tar hand om två små töser samtidigt!

2010-12-22 @ 07:50:39
Catharina Ewoldt

Med tanke på hur händelserna är nu, nästan 2½ år senare... Inte ett steg i rätt riktning än på den mannen, jag är så ledsen för det, hans döttrar är djupt besvikna och alla är vi som frågetecken.. Ska vi alltid vara det?
Vi tar en dag i taget och gör så gott vi kan, det kan vi rakryggat gå genom livet med iaf!
Kram

2013-04-11 @ 06:46:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0