Morgonstund har guld i mun?

Absolut inte, mina senaste uppvaknande på morgonen har bestått av huvudvärk, huvudvärk och återigen idag huvudvärk! Trött på denna jädrans huvudvärken men, jag tänker inte ge med mig. Inte en tablett har nått mina läppar för jag tänker minsann inte ta bort den tillfälligt. En vis människa sa till mig en gång att tabletter tar visserligen bort huvudvärken, men inte orsaken till den. Så länge orsaken finns kvar kommer huvudvärken också göra det. Men, vem eller vad är det som orsakar den? Är det stressen och pressen jag känner varje natt som gör att jag inte kan sova och får en dålig start varje morgon? Eller är det helt enkelt ljudet jag vaknar till varje morgon, skrik? Men det håller i sig så länge, långt in på dagen och en bra stund på kvällen. Men igår när jag hade ätit middag så kändes det lite bättre, vi får väl se. Dricka mer vatten kanske.

Idag ska jag nog till ystad, ska fundera på det en stund till. Möta upp pia & fika isf, men frågan är om jag orkar. Får köpa en energidryck så jag kan ta mig igenom dagen.

Jag har gått igenom denna perioden en gång innan i livet, det här med vänner som är avundsjuka på en & kanske inte medvetet försöker förstöra men gör det ändå. Som kopierar saker man skriver och får det att låta som sitt eget. Förra gången gjorde jag en stor grej av det, snäste av och allt blev värre. Denna gången orkar jag inte ens bry mig, jag har så lite energi ändå och blir bara utmattad av att tänka på det. Att människor liksom orkar. Jag har inte skadat någon och inte gjort någon illa, jag bara var i ett tillfälle & tog chansen, jag visste inget om vad andra människor skulle tycka och trodde inte det skulle bli en stor grej, och faksitks så brydde jag mig inte ens. Men vissa ser ju förbi det och blir blinda av avund och gör saker dom kanske inte skulle gjort. Jag fick ta en rejäl smäll men jag har återhämtat mig och bryr mig inte.. Tycker bara att du är en patetisk människa som inte har annat för dig.

I want to be you whenever I see you smiling
'Cause it's easily one of the hardest things to do
Your worries and fears become your friends
And they end up smiling at you, put on a smiling face





Back in the days..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0