varför..

Varför! Varför är frågan vi måste ställa oss varje dag, resten av vårat liv, i allt vi gör och allt vi tycker. Varför tycker jag om en särskild färg eller person, för att andra säger det till mig eller för det är det som förväntas? Varför handlar jag som jag gör och gynnar det mig? Man måste tänka, inte bara hänga med i svängen och tycka sånt som andra förväntar att vi ska tycka.. Man ska göra allt för en mening, för att man själv vill det och att ställa sig själv ordet varför är bra, man utvecklas och tänker fritt. Man gör inte bara det för att någon säger det, utan du gör saker på ett annorlunda sätt och kanske brinner för mer. Jag tror man mår bra av att fråga sig själv varför. Det behöver kanske inte alltid finnas något svar, utan man går på magkänsla men ordet varför är viktigt!
Man ska må bra, varje dag..

Kvällen igår var trevlig :) Pajje den lilla födelsedagsgrisen blev gammal och firades med ett litet kalas i deras fina lägnhet! Bra folk, lagom mängd och en massa skratt, disskutioner och spel - en bra kväll helt enkelt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0