ge det till dom..

Måndag morgon, undra varför det just det är måndagen man föraktar? Antagligen för att helgen är över och en bra bit till nästa. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att måndagar är så hemska, för vet vad som är värre? Att jobba fredag, lördag och söndag. Det är värre för då vet man att alla andra är lediga, och man själv måste jobba. Ash, nog pratat om måndag. Bara för att jag sitter här och hyllar måndagen så kommer det säkert bli en dålig dag. Nog med min hemska självömkan också, den klär mig inte. Det klär ine mig att snäsa av alla och ha allmänt tråkig attityd. Men han på tåget förtjänade dock det, likaså mina grannar. Alltså, okej att smälla i dörren men inte 200ggr per dag fram till 2 på natten och när min lampa i hallen trillade ner igår så betyder det krig. Och den skumma snubben på tåget. Först sa han åt mig att jag skulle hoppa av med barnvagenen i Ystad för annars fick han inte ut sina grejor, inte mitt problem fick han till svar. Sen stod han 3 centimeter från mitt huvud och skrek "ursäka mig" 5ggr och jag bara stirrade på honom, jag lyssnar sa jag. Då börjar han dra i sina jävla kartonger så jag höll på att trilla av stolen. Alltså, något som jag verkligen hatar är när främmande människor rör mig, det är fan det värsta som finns så jag blev väl tokig. Jävla idiot, skrek åt han att han kunde väl förfan fatta att han kunde för i helvete be mig flytta på mig om det var det han fucking menade. Var han helt jävla trög i sitt stora tomma jävla huvud eller? Sjukt underliga människor det finns, och sen det jävla smset på det. Ge upp, det är över, förbi och det finns inte mer. Inget finns för jag har lagt ner verksamheten. Vad finns det för mening när det ändå aldrig händer något och allt bara blir fel? Jag är fel, mitt liv är fel och allt jag rör vid blir fel. Då låter jag det va istället, sopar det under mattan och suddar ut allt. Idag börjar jag på ny kula, idag blir det jobb och jag gillar inte alls att det regnar. Smällar man får ta antar jag.



När du är som alla andra vet
sliten, stel och slö
och ligger dränkt med samma gamla smet
lägg dig ner och dö
har du just nu skrivit ditt avskedsbrev
och allt upp och ner
och livet känns precis som en gatusten
res dig upp och lev




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0