..för det är ett nytt spel och jag vill inte vara med

Min lilla älskade jolls fick sterin på sig för sen stund sen, min lilla flicka blev så fruktansvärt ledsen att hon tillslut somnade av utmattning i mitt knä, :(
Det är jobbigt när man inte kan förklara, när hon inte förstår att det bara tar en liten stund sen är det onda över, då är det som bortblåst och man kan fortsätta med att köra runt lilla dockan i vagenen igen och världen är bra!

Jaha, då var det dags för ännu en lördag på hotellet som man ska spendera ensam. Börjar vid åtta och sen ska jag sitta där och uggla tills elva och sen upp och nanna. Känner att jag behöver en hel natts sömn för en gångs skull.. Men det blir det väl inte som vanligt.

Varför har vi denna fascination över feta människor? Varför tycker vi det är kul att följa ett gäng hoppande tjockisar som dryper av fett och flåsar som ett helt kompani? Varför överhuvudtaget fascination över saker som är annorlunda? Varför stirrar vi, pekar och viskar elaka saker om människor som som inte passar in i mallen? Jag kan erkänna, jag gör det med. Men varför? Vi borde vara glada över människor som vågar, som har modet att klä sig precis som de vill trots blickar och hänsynslösa ord. För jag skulle kanske inte våga och kanske inte du heller? Jag om någon vet hur det är när det viskas om en, attt vara 17 år och gravid är ett hett ämne som tydligen många har något att tycka till om. Men det är så jävla underligt, att man inte kan vara precis den man vill vara när året trots allt är 2010!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0