Det är ingen vanlig dag..

Nej, för det är jollan's fördelsedag hurra hurra hurra! :) Mitt älskade hjärta bli hela 2 år idag! <3

Det är tur att jag älskar mina söta snälla små änglar så mycket att jag inte alls bryr mig om att de stampar sönder popcorn i mattan när jag verkligen måste städa och verkligen inte orkar. Åh, det har varit en lång dag idag. Det öser ner, det upptäckte vi ivarjefall när vi skulle gå från willys med 4 matkassar. suck. Inte nog med det, allt började redan igår. Min ständiga tur ni vet. De säger i högtalaran på tågstationen att tåget är inställt, en ersättningsbuss ska komma. kommer den? nej. Självklart inte. Fick vänta 40 minuter på nästa. Springa upp till dagis, skulle ha flickornas första inskolningsnatt, och upptäcka att vi är mycket sena, nikky somnar och alla andra hade redan börjat äta och inrusande kommer jag med andan i halsen och förvirrad som vanligt. Sen var jag ju smart nog att låta jollan sova lite för länge på dagen så hon skulle inte alls sova. höll på med henne i en timme. och tydligen skulle jag sova där också, vilket jag inte alls gillade. Efter en mycket dålig natt med lite sömn och huvudvärk så vaknar jag upp med en kaktus i halsen och en snigel i näsan. Neeej men va kuuuul dåååå. Fullt med ungar som springer över allt och som inte gör att min huvudvärk bli mycket bättre. Fick tillslut ut flickorna därifrån och gick då till willys. Sen fick vi springa ner till Madde för att slippa att bli hur blöta som helst. ... Sen skulle vi då ta tåget hem, fortfarande inställt, ersättningsbuss som gäller. Ja, då dyker det helt plötsligt upp två kärringar med varsin barnvagn, trycker sig före mig så jag kommer inte med bussen. För där står ju inte jag, med två barn, vagn och 4 matkassar i regn. Jag ville bara gråta. Tog mig samman och gick bort och väntade på nästan buss som gick en halvtimme senare. Tror aldrig jag längtat så mycket hem som jag gjorde idag. Fast när man kommer hem så är här svinkallt, naturligtvis.
Hoppas att dagen blir bättre. Man kan ju alltid hoppas för jollan skull!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0