make me smile

När jag öppnar min mun, så oftast, tro det eller ej, men så brukar jag tänka på vad jag ska säga. Jag brukar tänka igenom mitt svar, bara för en sekund men ändå fundera på om jag får fram det jag vill så att det låter rätt. Så att det inte låter barnsligt, knepigt eller tillochmed helt fel. Även när jag skriver sms, då måste jag läsa igenom det ett par gånger för att se om texten passar in på person och och sammanhang. Vissa saker låter bara konstiga och ibland när man får ett svar så kan man ju fråga sig vad personer tänker med. Ja, alltså det jag vill komma fram till är att jag brukar försöka att hålla mig för att få fram saker på fel sätt och framstå som en idiot. Men, nu är det ju så att jag ett antal gånger på senare kommit på mig själv med att säga saker jag tänker, väldigt högt dessutom. Som när jag satt på bussen idag, fick ett sms och helt plötsligt säger jag högt "eller hur, vem tror han att jag är?" och upptäckte att jag sa det väldigt högt och tydligt, så att två tanter stirrade på mig precis som om jag satt där naken med en kokosnöt i håret. Ja, och inne på Lidl häromdagen så sa jag också något riktigt dumt, jag vet ärligt inte vad som hänt. Varför poppar där ur sånt ur min mun jämt? Vad jag själv vet så har det aldrig hänt innan. Jag börjar väl bli gammal och förvirrad, eller kanske bara född trött med ett underligt sinne? Vem vet.


Hänt mig massa konstiga saker idag, diskmaskinen bubblade över, så fprt jag tog i en tallrik så ringde telefonen, timmarna har sprungit iväg och det känns som om jag aldrig får något gjort. Sen blir det jobb för hela slanten i helgen, känner mig inte särskilt sugen men det är man väl aldrig en hel helg?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0