det var värst vad det va synd om dig idag..

Idag har jag och flickorna varit ute hela dagen, vi har åkt tåg, träffat lina & maya, varit och handlat och varit och ätit. Jolls fick en varukorg med leksaksmat i som har hållit henne sysselsatt hela kvällen och niks fick en pippidocka som hon inte har släppt en endaste gång. De fick lite fredagsgodis och varsin hellokitty flaska med saft i, nu sover de som stockar sen åtta. Imorgon blir det jobb igen, känner mig inte sådär jätte motiverad men blir väl bättre imorgon.
Ibland bygger man upp förhoppningar som man inte borde göra, men som man gärna vill ska stämma. Du väljer de lätta människorna och de lätta vägarna. Hör av dig när det passar och du känner för det, men det funkar inte så. Ibland skulle jag vilja se lite engagemang och hjärta, men det vänder du inte hit för vi är inte del av de där lätta människorna eller en lätt väg att välja. Men vi är dock den vägen som är värd att bli vald , och vi är människor som kanske inte alltid är lätta men som stannar kvar och finns där för alltid. Synd att det är oss du trampar på och väljer bort när det kommer något roligare inom synhåll. Man får offra mycket, men det är det värt hundra gånger om. Jag önskar du kunde förstå vad det är du missar, iallafall för deras skull. Men det är något du själv få komma underfund med, något jag inte ens borde behöva säga utan det borde vara självklart.


Jag älskar mina fina flickor <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0