Don't blame me for not trying.

Idag övervägde jag nästan att bege mig hemmåt igen såfort jag kommit till stationen. Tryckte biljett och stod där i godan ro tills jag fick syn på avgångs-skämen. "Tåg till rydsgård och därefter ersättningsbuss" Självklart. Jag skulle till skurup, 5 min med tåg från rydsgård och den biten skulle jag behöva åka buss. Dessutom med vagn med två sovande barn i... .. Precis vad jag behövde. Inte nog med att jag stressat som en galning för att hinna med tåget, dessutom för att komma ut och inse att regnet öste ner, nu var det ersättningsbuss också. Jag var nära att gå hem, inte precis ovanligt att skånetrafiken klyddar. Jaja, för tjejernas skull, som sett fram emot att åka och leka med lukas hela dagen så bet jag ihop och steg upp på tåget. Väl i rydsgård upptäckte jag en annan väldigt lustig sak, bussen jag skulle ta kunde inte ta emot barnvagnar. Jaha, nämen självklart, varför skulle den vara barnvagns vänlig? Till råga på allt så anser busschauffören att jag får väl faktiskt ta och plocka ut mina sovande ungar ur vagen och stoppa in den i bagageutrymmet. Då brast det en smula för mig. Jag ska väl för i helsike inte behöva dra ut packning och mina två sovande barn i ösregnet för att åka 5 minuter med buss för att skånetrafiken inte kan ordna något ordentligt? Nej nu fick det minsann vara nog. Tillslut gav busschauffören med sig och hjälpte mig upp med vagen, den fick såklart inte plats och jag fick stå och hålla den precis vid trappan därbak för att det skulle gå. Inte nog med det, väl i skurup så hjälpte han mig inte av, det fick jag klara själv eftersom jag envisats med att ha upp den i bussen. Bra skånetrafiken, ni har lycktats än en gång.

Annars har dagen varit bra, Barnen har busat jätte mycket och som tur var så fick vi skjuts hem för jag hade nog inte haft tålamod med tåg och två trötta barn. Vi fick god mat hos mormor och morfar och barnen är nu deckade i varsin säng. Jag är ledig imorgon också så det kunde inte bli bättre. En lugn vecka framför mig och en kort arbetshelg och jobbet bjuder dessutom ut oss på middag. Livet är faktiskt rätt så bra ibland.



Kommentarer
Petra

Ring o skäll ut dom jävlarna för så ska de absolut inte vara! Chafförerna ska ju alltid vara trevliga o hjälpa till.... annars får dom fan skaffa en barnvagnsvänligbuss o bättre personal!

2010-11-15 @ 07:58:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0