För den outbildade är ett A bara tre pinnar.

Sorligt att vi inte ska kunna samtala utan att du ska kalla mig tusen olika osmickrande saker, skrika och slänga luren i örat på mig. Tydligen är allt mitt fel, jag är den sämsta människan i världen, alla hatar mig och jag vet om det. Jag undanhåller tydligen barnen från dig och du känner att det inte ens är lönt att fråga mig för jag är ändå så hemsk och allt ska ändå bara ske på mina villkor. Hoppas du mår bättre av att inbilla dig själv att allt är mitt fel, att jag är roten till allt ont. Hoppas det ger dig lite bättre självförtroende och ditt samvete lättas lite av att trycka ner mig och försöka få mig att må lite mer dåligt. För vet du vad? Jag bryr mig inte. Jag har krav och jag skyddar bara dina barn, tråkigt att det just nu är från dig. Du borde förstå att du gör dem illa genom att säga att du ska komma och sen inte dyka upp, de var jätte ledsna igår för det trodde verkligen på ditt ord. Du kan säga till varenda människa du känner att du inte får träffa dom för mig men vi båda vet att det inte är sant. Jag har ringt och tjatat på dig att du ska komma, men alltid detta suck och pust. Jag är trött på att tvinga dom på dig när du inte vill, du bara kallar mig tjatig och du vill bara komma när det inte händer något roligare. Tänk på vad du ger upp, du får inte tillbaka denna tiden.


Helgen har varit super mysig, trots lite halvsjuka barn så har de sovit hela nätterna utan att väcka mig en endaste gång. Vi har ätit lördagsgodis som de själva fick välja och bara busat. Nu tittar de på barnprogram i bara pyjamaserna efter att vi ätit frukost. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen är det städning på schemat, något jag inte brytt mig ett dugg om de senaste dagarna. Idag är det farsdag vilket känns som om det inte rör mig mycket i ryggen, vi ska dock till jenny och micke och busa med lukas, sen blir det en sväng till mormor och morfar för att äta lite middag. Kan nog bli en bra dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0