Jag såg mamma kyssa tomten...

varit en fin helg med mina små troll. Vi har haft bullbak med deras mormor, varit ute i snön och igår så myste jag och nikks  för oss själva då Jollan åkte med mormor hem. Känns mycket märkligt och tomt att bara ha ett barn hemma. Idag skulle vi egentligen¨åka till skurup och fira mamma och mormor men efter att det tog mig och nikky en timme att gå till affären som ligger 15 min bort så gav vi upp det projektet. Jag måste vara på jobb redan sju imorgon och känns som om vi väl hade tagit oss så långt som skurup så hade vi nog aldrig tagit oss därifrån. Dessutom har nog kära heimstaden, min hyresvärd, missat att det snöar här i ystad eller så ignorerar de helt enkelt bara för där låg en halv meter snö utanför dörren och det är likadant över hela innergården. Inte en skyffel har synts till och det är tillochmed så att det är ett jäkla projekt att ta sig fram utan barnvagn. Med barnvagnen så var det nästintill en omöjlighet. Alltid lika kul att behöva barnvagn när man måste gå och handla och man är helt själv. Tur i oturen så var det iallafall bara nikky jag hade med mig så fick lyfta ut barnvagen på vägen medan jag vadade i en halvmeter snö. Dessutom så är buskarna som pryder våra gångar på gården så överfulla med snö att de hänger ut och när man kommer nära dom så får man allt över sig. Känns inte som om det är någon hejd på snöandet heller, och folk kollar på en precis som om man är helt dum i huvudet som är ute med barnvagn, dock gör jag inte det för att det är roligt. Tackar iallafall Lidl som stod på torget och delade ut matkassar till förbi passerande, det var trevligt mitt i allt detta oväder.















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0