Numera negerkung?

Krupit upp i soffan med flickorna efter en väldigt regnig väg hem. Satt på en pippi film och hör helt plötsligt pippi säga " Förr var min pappa kung i söderhavet, numera negerkung" haha, undra om man får säga så idag? :P Tycker som mina barn, den tecknade pippi är inte ens hälften så bra. Sorligt att de tagit bort alla de dära små egenheter som Astrid Lindgren faktiskt gav pippi och som gjorde henne speciellt. De försöker få henne att verka som världens bästa flicka i de teckande filmerna, men egentligen är det en rätt så elak och egoistiskt liten flicka och helt underbar.
Idag är jag trött, 26 timmar är länge att vara på jobb och jag kände verkligen av det sista timmen så idag blir det nog inte mycket gjort för jag jobbar hela långa dagen imorgon också. Nej, får väl försöka ta tag i matlagning nu, känner mig inte ett dugg road! ..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0