You make it easier when life gets hard

Haft en bra dag, efter en sjukt lång natt och mycket lite sömn så sov de ända till halv åtta. Vaknade att att jolls skrek "fatta!". Jag gick in och frågade varför hon skrek, fick ett skrattande svar "Jag fattar mamma, fatta!" :) Hon är för söt. Hade en lugn frukost utan en massa halvätna mackor under nikkans stol och inget utspilld juice. Nu springer de och leker tillsammans och jag kan dricka upp mitt kaffe i lugn och ro. En bra morgon helt enkelt. Ska snart packa deras väska så vi kan gå till dagis där de ska spendera natten och jag ska jobba.
Natten inatt var inte alls bra, mycket i huvudet och samtidigt ont i de förbannade njurarna vilket aldrig tycks gå över. Jag känner att jag har ett beslut att fatta, frågan är bara om jag ska göra det med hjärna eller hjärta. När tankarna väl vandrat iväg är det svårt att få styr på dom, jag undrar vad det var som gick fel, vad jag kanske kunde gjort annorlunda. Varför det blev såhär, så långt ifrån det jag ville. Egentligen är det inte ens lönt att lägga ner tankar på, det vet jag. Men när man ligger där ensam i mörkret är det så lätt att fråga sig saker som känns så glasklara i dagsljus.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0