You pretend that I don't mean nothing..

Ibland är jag tydligen för snäll. Låter dumt att säga så om sig själv men just nu anser jag det för jag har gett så många chanser och lämnat så mycket av mig själv och mina saker och idag gav du mig inte en endaste sekund att ens reflektera över vad som hände. Är jag inte ens värd det i dina ögon? Efter allt jag gjort. Fick ett simpelt sms, kom och hämta dina sista saker idag annars åker de ut typ. När jag står på jobb, när jag inte kommer ifrån förrän imorgon. Du kunde väl frågat om jag hade tid? Nej, då får man svaret att allt inte kan ske på min villkor jämt. Min villkor? Har det någonsin varit på mina villkor? Jag blir så ledsen. Det gör ont i mig att veta att allt jag gjort varit förgäves, allt jag försökt hjälpa har varit bortkastat och alla de åren tillsammans är som utsuddat. De har aldrig funnits och om de har det så har det inte betytt något för dig. Det känns. Det känns som fan. Det är sorligt men vad ska jag göra? Nu är det iallafall över. Nu är det inte upp till mig med något. Du har valt och du får stå för det nu. Jag har snäll familj som ställde upp för mig idag och hjälpte mig att hämta mina saker med så kort varsel. Ville verkligen inte kasta bort alla barnens saker och mina sista tillhörigheter. Men det var inte heller roligt att behöva stressa igenom allt i mörker och bara packa på sig det man kunde för att sen rusa tillbaka till jobb eftersom Pia som gick in för mig hade gått av ett 26-timmars pass klockan två och ville inte alls vara här. Inte kul att bara stövla in allt i min lägenhet och mötas av kaos och massa minnen imorgon när man kommer hem och själv är trött. Du gav mig inte en chans, inte ens chans att försöka göra detta ordentligt utan det var bara att infinna sig eller så var det borta. Jag tycker du kunde åtminstone frågat, så mycket kunde du väl gjort för min skull? Men jag betyder väl inte så mycket nu när du har andra prioriteringar, det var trots allt det sista av oss som blev utstädat och du är helt kall precis som om jag var vemsomhelst.  ..


No more I'm taking this hatred from you
You make me feel dead when I'm talking to you
You'll take me for granted when I'm not around
So burn all your bridges, 'cause I'm not going down



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0