Tusen gånger om.

Många som skriver att jag inte ska ödsla energi på att hoppas eller vilja till någon annan. Samt att jag är för stolt för mig själv. Bara förtydliga ett par saker, min stolthet har jag svalt många gånger om de senaste månaderna. Jag har sjunkit lågt och krälat i något jag inte ens skulle vilja drömma om i vanliga fall just för att få det så bra som möjligt. Sen kan jag erkänna att allt har sin gräns, och det finns en nivå jag aldrig skulle sjunka till och vissa människor som skulle få gå över mina döda kropp för att ens få hjälpa mig och det handlar inte ett dugg om stolthet. Det handlar enbart om att jag gör det som jag anser är bäst, vissa människor hör absolut inte hemma i mitt och mina barns liv. För det bringar mer skada än lycka. Samt då att jag ödslar energi på att vilja något åt någon annan, klart jag vill att vissa ska öppna upp ögonen för vad som är rätt och fel, men samtidigt så har jag knappt energi till att fungera så hur skulle jag kunna ödsla all den energi på någon annan? Jag vet vad som är viktigt för mig, det är där min energi går åt. Bara så ni vet.

Garderoben slutförde jag med ett fin fint resultat. Inte nog med det, har minsann storstädat här hemma också. Nu är det bara resten också, men jag har då ingen brådska. Jag är här för att stanna och det får ta den tid det tar. Idag känner jag mig hyfsat i form så vi får väl se om jag tar tag i något annat idag kanske, rentav badrumsgolvet? vi får väl se.

De senaste dagarna har jag varit iskall, väntat ut och det gav resultat. Jag får väl fortsätta med att sätta hårt mot hårt, även om det tar onödigt mycket på krafterna ibland. Det skär även i mig att läsa vissa saker, att andra kan vara så blinda? Eller så är det helt enkelt jag som anser mig själv vara en bättre människa. Det är jag för den delen också. Men så mycket som jag kämpat, och ändå är jag tydligen inte vatten värd. Men, jag undviker helt enkelt att titta. Bättre att blunda för det, inte jag som begår ett misstag. Igen. Ibland önskar man bara att saker och ting vore annorlunda, men nu är det som det är och antagligen är det bättre såhär. Jag har mått sämre, varit en svagare människa och idag är jag absolut starkare än vad jag varit de senaste åren. Det gäller bara att hålla ut..


" Bästa sättet att bli kvitt en frestelse, är att falla för den " ..


Kommentarer
<3

go for it girl:)

2010-11-04 @ 07:08:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0