Don't tell me what to do.

Jag och tvättmaskinen är inte bästa vänner. Vi har inte heller samma tidsuppfattning dessutom gillar den nog att retas med mig. Nog för att jag är en tidsoptimist men tvättmaskinen är värre, då den skriver ut att det är 2 minuter kvar tills tvätten är färdig men ändå kan man stå där i tio. Den räknar inte riktigt som vi andra. Sen av någon konstig anledning var hela min tvätt rosa när jag plockade ut den ur maskinen igår, trodde jag. Men ack nej, enbart mina kläder var rosa. Allt annat hade tydligen klarat sig undan. Då undrar jag hur det kommer sig att varken lakan eller barnens kläder blir missfärgade, enbart mina vita tröjor. Är det en pik? Vad är det frågan om?

Idag är jag minsann trött, jag var sent på det igår med allt jag skulle göra för jag fick hjälpa till lite varstans här igår på jobb att jag halkade efter med mina egna saker. En massa tvätt som skulle vikas dessutom, bråk med tvättmaskinen och vips så låg jag en bra bit efter än vad jag borde. Men idag, när jag går av mitt pass klockan två så har jag faktiskt en ledig helg att se fram emot. Inte illa, inte alls. Det blir AfterWork med lite folk från jobb idag, sen ska jag nog bara mysa med tjejerna resten. Kanske få någon ordning där hemma? Det bara urartar hela tiden, deras rum är dessutom i stort behov av lite utrensning. Ja, det står ju kvar om inte annat, lär väl inte precis göra sig själv? Lite frukost och kaffe på detta så kanske man piggnar till? Vem vet, man kanske har tur idag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0