.. Blandar upp skratten med gråt

Förengångskull, förenendastegångsskull så har jag inte gjort något. Ingenting, det bara hände. Hur kommer det sig? Jag har inte en aning. Låter märkligt, jag vet. Men jag har iallafall för ovanlighetenskull inte gjort ett dyft. Vad jag nu pratar om är min dator. Endast 3 månader gammal. Jag och elektronik - går inte riktigt ihop alla gånger. Vilket många fått erfara. Jag brukar klanta mig där, vara för snabb på saker och ting eller som jag gjorde en gång - small igen locket så hårt att hårdisken gick sönder. Så kan man också göra, men inte denna gången. Jag är helt oskyldig. Men ivarjefall, min dator.... Den är helt död. Då menar jag helt. Den reagerar inte på något, spelar absolut ingen roll om man klyddar med batteriet eller hur man gör, för den är bara helt borta. Inte en suck eller något litet ljus blinkar ens. Den har gett upp och jag vet inte varför. Det där varför är det som stör mig mest. Jag satt vid den, min syster kom, jag lämnade den och när jag kom tillbaka var den avstängd. Vad hände där emellan? Jaa, uppenbarligen något. Det lustiga med allt är, att jag inte kommer åt min internetbank. Den ännu lustigare är att banken är stängd imorgon och på fredag, att jag endast har 200:- på mitt kärnkonto och resterande 5000:- på ett annat konto som jag nu inte kommer åt. Braa Tina. Bra. Väldigt. Speciellt eftersom jag har älskade sparbankensyd och enbart kan komma åt min internetbank från min dator. Telefonbank har jag inte ordnat det heller. Åh. Spännande helg. Verkligen.


..och min huvudvärk tyckts inte gå över. Mitt huvud trillar snart av i plågor. Dessutom ska jag jobba mellan 11.00 på lördag och 16.00 på söndag. Kan bli ännu skojigare att sitta på jobb i 29 timmar med ett huvud som känns som skumgummi. Förhoppningsvis är det över då, man kan ju gå och få det kollat hos någon också men det har jag minsann inte tid eller lust till. Antar jag får skylla mig själv då. Nej, nu ska jag försöka gå och få i mig dagens första mål. Ska bli spännande och se vad jag kan hitta i kylen här på jobb..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0