Du är mitt andra jag, utan den dåliga sidan .

Okej, Jag lovade mig själv att detta året skulle jag inte hålla tillbaka något. Även om det kan vara en smula jobbigt ibland så försöker jag att hålla det och just nu, åh, känner jag mig så himla dum dum. Fast, vissa saker kunde jag varit utan. Jag och min stora mun.

Sen, så blev jag så jäkla upprörd när jag satt på bussen idag och läste i metro. Läste en krönika där om en tjej som suttit med i radiohjälpen, någon som läste den? Iallafall, där stod att hon fått en massa hatbrev från människor pga att hon lämnat sin 9månaders baby i 6dagar hos barnets pappa pga av att hon skulle vara med i just radiohjälpen. Hatbreven bestod av hur dålig mamma hon var när hon lämnade bort sitt barn. Hon hade då lugnt förklarat att hon var i trygga händer hos sin pappa men då hade allt tydligen bara blivit värre och folk hade inte accepterat den förklaringen. och där kommer vi till vad som gör mig upprörd, för vad är det som säger att en mamma måste just vara bara en mamma 24/7 medan en pappa tydligen kan göra hur som helst? Varför är det jämt så jäkla stor skilland på att vara just mamma och pappa och varför kan en pappa komma undan med så mycket mer? Tydligen helt ok att en pappa har ett liv utanför sitt barn, men inte en mamma. Helt ok att en pappa inte träffar sina barn på flera veckor och lämnar över det till mamman "hur som helst". Men om en mamma mot förmodan råkar få för sig att stödja något bra och hjälpa andra, ja då jävlar i gatan vad man hoppar på henne. Just detta har jag råkat på så många gånger att jag inte ens kan räkna det på fingrarna. Det är accepterat att mina barns pappa får reda upp sitt liv och ta den tid han vill, komma när han känner för det och ändå är han världens bästa pappa. Tillochmed festa och ha ett normalt liv och få vara sig själv ibland. Skulle jag lämna dom hos honom för att jag skulle jobba, ja då blev det ett himla liv hur jag kunde lämna dom där. Jag har aldrig riktigt förstått det där, att en pappa behöver tydligen inte ta lika mycket ansvar? eller? Helt sjukt enligt min mening. En pappa är väl minst lika mycket förälder som en mamma?

Igår var iallafall jag, flickorna & Annika ute och gick vid havet. Var nästan ute i nybro och vände och promenaden slutade på 2,5 timme. Härligt! Sen drog vi och åt sen var det hem igen. Sen babblade vi så mycket att det blev tid för flickorna att hoppa i säng och annika stannade ytterligare en stund. Alltid trevligt med lite sällskap. Idag blev det att lämna flickorna tidigare på dagis för vi skulle ha repa-möte men eftersom jag ska jobba kväll imorgon igen så blir dom hämtade tidigt :)
Nu sitter jag ju på jobb, ska försöka hinna med allt och samtidigt hjälpa åsa i restaurangen. Men i helgen, ja då är jag ledig! Då ska jag gå och gunga med tjejerna för hela slanten för det har jag lovat, fina besök får man med lediga dagar till ära!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0