I know it's not fair, but I make the rules.

Igår gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge. Jag hörde av mig till en vän jag inte träffat på alltför länge, vi tog ett glas vin och vi gick faktiskt ut. Det var otroligt trevligt, skönt att slappna av och prata av sig. Skönt att komma ut, träffa människor och bara vara jag för en sekund. Vi beslöt oss för att skippa vidare utgång och gick faktiskt hem efter det. Det lustiga med allt var att när vi skulle tillbaka upp i deras lägenhet, så skulle vi ta hissen. Synd bara då att den stannade en halvmeter ovanför marken och helt enkelt inte ville röra sig en millimeret. Där stod vi, packade som sillar i den lilla hissen i drygt en halvtimme och jag kunde inte sluta skratta. Det var så jag. Det var så typiskt att något sådant skulle hända, ett perfekt avslut på en kväll som min. Iallafall, vi ringde otis och meddelade att vi fastnat, fick svaret att de inte hade några tekniker ute så brankåren fick komma till våran undsättning! Det kändes lite genant, 5 stora brandmän och en branbil för våran skull. Lustigt hur saker&ting jämt artar sig för mig.

Idag, då är jag på jobb. Mitt längsta pass någonsin började vid elva idag och avslutas klockan fyra imorgon. Kändes tungt och tråkigt att gå ifrån flickorna men dom får iallafall vara hemma med sin mormor. Jolls har nog saknat dagis, ville inte alls gå där ifrån när jag hämtade dom häromdagen och frågade påvägen hem när vi skulle dit igen. Klart, de saknar väl också sina små vänner precis som alla andra.
Min huvudvärk är en periodare och kommer och går lite som den själv vill. Jag har faktiskt sträckt mig så långt som att ta en ipren, och nässpray, vilket har lättat det en aning. Nu ska jag gå upp och försöka mig på att städa lite rum, sen har jag lite papper att ta itu med. Försöker hålla mig så sysselsatt som det går så att tiden kanske kan gå lite fortare. Känns lite sorligt att jag börjar i vanligafall nu men har redan varit här 3 timmar och hunnit med en massa. Kommer bli en trevlig lördagkväll, javisst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0