Jag har mera tålamod än vad du har hårda ord

På min gata i stan, där bor riktiga människor med riktiga hundar som uppenbarligen aldrig hört uttrycket 'Det som gömms i snö kommer fram i tö'.. För nu när man går där, njuter av att äntligen se solen och tycker det är härligt att snön är borta ja då, då möts man av bajs. Just det, Bajs. En himla massa illaluktande små högar som ligger på de mest olämpliga ställen och är förjävla äckligt. Jag kan inte för mitt liv förstå varför alla dessa hundägare, eller ja hundägaren rent av, kan inbilla sig själv att bara för att deras kära lilla hund hade behov när det var snö och att det här lilla behovet gömde sig i snöhögen just då, att det inte skulle synas sen? Nu ligger de där, i massvis iallafall och en sak ska jag säga, det är inte alls lätt att berätta för en flicka på 1 ½ år att hon inte kan sätta ner fötterna överallt. Ännu svårare med två. Jag hoppas innerligt att ni själva går och trampar runt i eran hunds kladd och får smaka på er egna medicin. Fast ni går väl inte på den gatan, ni vet väl vart ni glömde er skit?

Jaja, idag är jag på jobb och flickorna på dagis. Hann minsann med att rensa ut i garderoben och städa undan innan jag gick till jobb. Fick även besök av lina och han upp om i systers lägenhet och fixa med post. Väldigt effektiv idag och även på jobb. Telefonen har ringt ovanligt mycket också, sålt 5 rum idag. Inte helt illa. Sen blir jag arg på mig själv, att jag struttar omkring och inbillar mig själv saker. Jag vet att jag inte borde. Men inte alltid man gör som man borde göra. Nej, nu ska jag gå och fixa med foto som jag ska beställa, så att man kan få in lite i de fina ramarna jag köpt, som på köpet kostade mig skjortan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0