You taste just like glitter?

ibland vill jag inte vara jag. För av någon konstig anledning så råkar jag ut för mycket. Idag ville jag bara sjunka genom marken eller gräva ner mig under närmasta sten. Ni vet att min dator bara dog helt plötsligt? Ja, idag skulle jag minsann ta tag i det tänkte jag. Så jag drog på mig skor och traskade ner till onoff. Hittade en lämplig människa att fråga och förklarade vad som hänt. Eller ja, att det faktiskt inte hänt något så vitt jag visste men den fungerade iallafall inte. Stendöd. Reagerar inte på något sa jag och drog på. Så han satte i laddaren och startade datorn precis som om den var sprillans ny och inte alls hade varit stendöd. Jaha? Nej, men det var ju inte pinsamt eller så. Han bara skrattade åt mig. .. Inte nog med det, den startade upp internet . "Det värsta med allt, vet vad det är?" frågade han mig. "Det är att du är inne på elgigantens hemsida." så skrattade han lite till. Självklart. Som jag skämdes. Där stod jag som ett tvättäkta nöt. Men kunde inte mer än att skratta åt det jag med.

Just nu, i denna sekunden, så känns allt bra. Just nu, när jag sitter här i mitt kök och tar en paus från allt jul-plock så har jag en märklig känsla i kroppen att jag faktiskt mår väldigt bra. Imorse så kändes allt väldigt grått. Väldigt tugnt och tröttsamt. Jag var ledsen, kände mig trampad på men nu har allt bara runnit av mig. Jag vill inte se tillbaka på det, det är över och förbi. Disskutionen är tagen och det får försvinna ur mitt liv nu. Jag ser framåt och lägger energin på viktigare saker. Idag tog jag också ett väldigt steg för att vara jag. Men detta året så tänker jag inte hålla tillbaka på något. Minsann.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0